Blog Archive

Publicitatea pe Internet pentru mediul mobil

Publicat de BlackPhantom On 2/16/2009 03:36:00 PM


Mobile World Congress a inceput astazi, atragand intreaga atentie catre Barcelona. Timp de cateva zile, cele mai importante companii care activeaza in industrie, fie ca sunt producatoare de telefoane, de accesorii, de componente sau de aplicatii se concentreaza la Barcelona pentru a da tonul pietei anului 2009.

GSMA a anuntat astazi ca a pus la punct un studiu care permite cuantificarea pentru navigare pe Internet de pe telefonul mobil care respecta intimitatea utilizatorului si ofera, in acelasi timp, numeroase informatii utile pentru agentiile de publicitate.

"Pentru prima data comunitatea de publicitate are acces la date reale si verificate despre audienta mobila, care ofera informatii despre cele mai populare site-uri, numarul de utilziatori, timpul si durata vizitei. Aceste informatii vor permite o mai buna planificare a bugetului campaniilor de marketing si, in schimb, va accelera vanzarea de publicitate catre mediul mobil", a declarat Rob Conway, CEO GSMA.

Un exemplu al diferentelor care apar in mod firesc intre topul utilizatorilor clasici si cel al utilizatorilor mobili a fost dat pentru internautii din Marea Britanie, decembrie 2008. Daca pe primele trei locuri, in mod uzual, se numara site-urile Google, site-urile Microsoft si cele Yahoo!, pentru cei care folosesc mobile Internet, primele trei locuri sunt ocupate de site-urile operatorilor mobili, urmate de site-urile Google si, pe locul trei, de Facebook.com.

Informatiile merg si mai in detaliu, spre exemplu, cei care acceseaza Facebook de pe telefon stau in medie 24 de minute pe zi, fata de cei care acceseaza site-ul de pe calculator si care stau aproximativ 27,5 minute. In acelasi timp, primii intra mai des de site (3,3 vizite in medie pe zi) fata de cei care folosesc calculatorul, cu o medie de 2,3 vizite pe zi.

Telefonul este folosit tot timpul zilei pentru navigare, dar intre orele 7 si 10 dimineata, predomina utilizarea telefonului vs. calculator.

GSMA a colaborat cu comScore si ABC Eletronic pentru masuratori si audit dar si cu nume cheie ale pietei, precum JICWEBS. Se preconizeaza ca in a doua jumatate a lui 2009 va fi lansat serviciul de audit pentru mobile Internet.

Este o dovada in plus a faptului ca industria telefoanelor mobile si partile ei conexe devin o sursa de venit din ce in ce mai importanta, in pofida problemelor economice internationale.

Sursa: GSMA

Category : | edit post

0 Response to "Publicitatea pe Internet pentru mediul mobil"